Zoeken in deze blog

dinsdag, augustus 18

Case'ing een verjaardagskaart!

Goedemorgen allemaal!

Wat hebben we toch heerlijke dagen achter de rug nietwaar? Ben benieuwd hoe het in september gaat worden. Hier in Terherne wordt het in al langzamerhand wat rustiger, de meeste mensen gaan weer richting huis, het eind van de vakantie is aangebroken en sommige kids moeten al weer naar school!

Voor mij komt er nu een drukke tijd: niet alleen kerstkaarten in de maak, maar in onze familie hebben we heel veel herfst en winter verjaardagen. Dus dat wordt weer lekker knutselen!

Hier is een voorbeeld van een kaart die ik ' gecased' heb van Chiaki Haverstick, een collega demo. Wat is Case'ing vraag je je misschien af? Case staat voor Copy And Share Everything, in het Nederlands: kopieer en deel alles. Bij kaartenmakers wordt het gewaardeerd als je een kaart namaakt, precies namaken mag zelfs ook! Je mag ook enkele elementen aanpassen aan je eigen wensen. Bijvoorbeeld van een verjaardagskaart een kaart voor het halen van een eindexamen maken. Je wordt wel geacht je bron te vermelden bij je eigen kaart of ander project dat je laat zien. 


Dit is mijn versie van de kaart van Chiaki, met bijpassend gemaakte envelop. De basis van de kaart is een stuk Sahara Sand van 8.5 " x 5.5", met een scorelijn op 4.25".

Waarom noem ik hier de inch (") maten? Simpelweg omdat zowel mijn snijmachine als mijn scoring board in inches werken en de meeste standaard kaarten ook in inches worden vermeld. Als dit voor jou vervelend werkt, kun je me even een mailtje sturen. Ik laat je dan even weten wat de maten in centimeters zijn!

Op deze kaartbasis heb ik een tweede laagje geplakt van 4" x 5.25 " in Old Olive. Ik heb hier wel stiekem met een punch 2 tags uitgeponst. Kerst komt eraan en dan kan ik die mooie groene tags goed gebruiken. De groene kaart wordt praktisch geheel bedekt door het gestempelde gedeelte en de uitgeponste stukjes vallen niet op. Op deze manier scheelt het ook weer wat gewicht en dat is belangrijk voor de portokosten. 


Vervolgens heb ik een stukje Very Vanilla van 3.75" x 5" genomen en daar heb ik het stempelwerk op gedaan. Eerst heb ik met de Hardwood stempel in Sahara Sand de tekening van het hout gestempeld. Ik vind deze stempel helemaal geweldig! Je zult hem dan ook regelmatig tegen komen op dit blog. Ook in de kerstkaarten! De combinatie van Very Vanilla en Sahara Sand vind ik ook echt heel mooi en op deze manier heb ik de illusie van een romantisch tuinhekje gecreĆ«erd... althans dat was mijn bedoeling! 

Daarna heb ik het cluster blaadjes van de Painted Petals stempelset genomen en wat takjes gestempeld in Garden Green. Ik wilde ze goed laten knallen, vandaar de donkere kleur. Maar zelf mag je ze natuurlijk prima in Old Olive stempelen als je het mooier vindt dat de kleuren terugkomen. Maak het jezelf alsjeblieft echt gemakkelijker door eerst de blaadjes te stempelen en dan pas het clustertje bloemen. Op deze manier kun je precies zien, hoe je alles moet stempelen om een mooi geheel te krijgen! De bloemetjes en de vlindertjes zijn trouwens in Melon Mambo gestempeld, evenals de verjaardagswens.  
De vlindertjes komen uit de Papillon Potpourri set en heb ik met de Bitty Butterfly punch bevrijd uit het Whisper White cardstock. 



De vlindertjes heb ik voorzien van een pareltje, maar die komen uit mijn oude voorraad. 

Daarna heb ik met het nieuwe enveloppen papier geĆ«xperimenteerd. Ik was zo ontzettend nieuwsgierig hoe het zou werken en ik moet zeggen, het werkt heel prettig. Het vouwt mooi, het snijdt mooi en ook de Project life pen schrijft er heel mooi op. Voor de envelop heb ik het papier op 8" x 8" gesneden en gescored op 3.5 op mijn envelop punch board.

Ik hoop dat jullie het ook een leuke kaart hebben gevonden. Mocht je het zelf willen namaken, dan volgt hier een lijstje van de gebruikte materialen:




Built for Free Using: My Stampin Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen